Val beter op in Google met een Google post

Wat is een Google post?

Met een Google post kunnen bijvoorbeeld restaurants zich zelf onderscheiden door actuele informatie en consumenten aanbiedingen te laten zien. Een Google post verschijnt in Google`s zoekresultaten of op Google maps, Hierdoor kunnen consumenten die uw bedrijf opzoeken direct actuele informatie bekijken of een actuele consumenten actie bekijken. Omdat een Google post vooral een verschil kan maken voor een lokaal concept is de dienst van google geschikt voor restaurants.

 

voorbeeld google post

 

Extra attentiewaarde

Door deze extra attentiewaarde is het eenvoudiger is om klanten direct bij uw eigen website te laten bestellen. Dit kan door een korting op de eigen website of een actieproduct die alleen op de eigen website te bestellen is.

 

Meten is weten!

Het is ook mogelijk om een link te plaatsen in een Google post. Dan wilt u natuurlijk wel graag weten hoe vaak er op de link is geklikt. Dit meet Google voor u, zo kunt u bij elke Google post zien hoe vaak er op een Google post geklikt is of hoe vaak de uitgelichte link bezocht is. Hierdoor kunt u bijvoorbeeld zien welke promoties veel aandacht krijgen en ook welke promoties niet onder de aandacht komen. Dit kan handig zijn voor eventuele volgende promoties of om bijvoorbeeld een campagne in het klein uit te testen.

 

Hoe maakt u zelf een Google post?

  • Log in op Google Mijn Bedrijf.
  • Als u meerdere locaties heeft, opent u de locatie die u wilt beheren.
  • Klik op Post maken of klik op Posts in het menu.
  • Het scherm ‘Post maken’ wordt weergegeven. Kies aan de hand van de gegeven opties het type post dat u wilt maken.
  • Er worden opties weergegeven waarmee u foto’s, video’s, tekst, evenementen, aanbiedingen en een knop aan uw post kunt toevoegen. Klik op elk gewenst veld en geef de betreffende informatie op.
  • Klik op Voorbeeld om een voorbeeld van uw post te bekijken.
  • Als u tevreden bent met het voorbeeld, klikt u op Publiceren in de rechterbovenhoek van het scherm. Als u de post wilt wijzigen, klikt u op Terug linksboven in het scherm. U kunt uw concept dan bewerken totdat het gereed is voor publicatie.

Waar moet u aan denken als u een Google post aanmaakt?

  • Klik op aanbieding.
  • Voer de titel van uw aanbieding in bij het kopje titel.
  • Kies een begindatum en een einddatum.
  • Als u een kortingscode heeft kunt u die onder het kopje kortingscode optioneel invullen, voor klanten van Cashdesk kan dit ook in Ssc2.
  • Als u een link wilt toevoegen naar bijvoorbeeld uw aanbieding, kunt u dat doen door onder het kopje link om een aanbieding in te wisselen een link in te vullen.

google_post

Gebruik maken van een Google post met Cashdesk.

Met behulp van een Google post en Cashdesk is het mogelijk om extra attentie waarde te creëren. Als u een kortingscode heeft kunt u die onder het kopje kortingscode invullen, voor klanten van Cashdesk kan dit ook in Ssc2 (backend website). U doet er goed aan om nieuwe mogelijkheden op het gebied van marketing uit te proberen. Dit kunt u samen met Cashdesk doen, uw partner op het gebied van maaltijden bezorgen. Wilt u weten of uw restaurant met de tijd mee gaat? Bekijk dan hier een blog over innovaties en ontwikkelingen.

Wilt u tips voor de marketing van uw franchise keten?

Bekijk dan hier 5 marketing tips voor restaurant franchisegevers.

Weten wat we voor uw restaurant kunnen betekenen?