Maaltijdbezorgdiensten starten met marktplaats

Tot nu toe bezorgden maaltijdbezorgdiensten als Deliveroo en UberEats alleen eten aan huis met hun eigen bezorgers. Als u als restaurant uw gerechten via deze diensten wilde laten bezorgen, kon u dus niet uw eigen koeriers inzetten zoals bijvoorbeeld bij Thuisbezorgd.

Daar komt nu verandering in! Binnenkort willen Deliveroo en UberEats namelijk ook bezorgers van restaurants inzetten. Hiermee hopen de bedrijven zowel meer restaurants als consumenten aan te trekken.   

Marketplace +

Deliveroo biedt deze service aan via een nieuwe dienst: Marketplace+. Met deze dienst geeft de maaltijdbezorgdienst restauranteigenaren de keuze tussen hun eigen bezorgers of de bezorgers van Deliveroo.

Restaurants die op dit moment gebruik maken van een eigen bezorgservice kunnen er ook voor kiezen om hun koeriers-bestand uit te breiden met de bezorgers van Deliveroo. Met de 1900 bezorgers die op dit moment als ZZP’er werkzaam zijn voor Deliveroo, kunnen restaurants hun eten dus sneller laten bezorgen en meer orders tegelijk verwerken.

Naast Deliveroo is ook UberEats hard bezig een soortgelijke dienst op te zetten.

Minder focus op eigen bezorgdienst

Met de aankondigingen lijkt het erop dat de bezorgsites zich steeds minder zullen focussen op de eigen bezorgdienst. De aandacht komt nu meer te liggen op een platform waar vraag en aanbod samenkomen.

Met die verandering in focus gaan de bezorgdiensten meer lijken op hun grootste gezamenlijke concurrent: Thuisbezorgd. Thuisbezorgd biedt restaurants een platform waar klanten online eten kunnen bestellen. Restaurants ontvangen de bestellingen via het platform van Thuisbezorgd en zorgen vervolgens zelf voor de bezorging met hun eigen bezorgers.

Deliveroo en UberEats, werken echter anders. Wanneer een klant eten bestelt, haalt een koerier van de bezorgdienst de maaltijd bij het restaurant op om het eten vervolgens bij de klant te bezorgen. Hierdoor zijn deze diensten echter beperkt tot de grote steden, aangezien de bezorgers een uitvalsbasis nodig hebben.

Nu lijken de andere bezorgdiensten dat probleem te willen omzeilen. Zij hopen dan ook dat ze met deze verandering van koers een boost in omzet en bereik zullen zien.

Eerste Deliveroo Marketplace bezorgers in Amsterdam

Op dit moment is Deliveroo actief in dertien Nederlandse steden waaronder Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Den Bosch en Rotterdam. Marketplace+ zal als eerste geïntroduceerd worden in Amsterdam, de stad waar Deliveroo het meeste zakelijke succes heeft.

maaltijdbezorgdienstenDe eerste bezorgers van restaurants gaan in Amsterdam voor Deliveroo rijden

Hoe UberEats hun nieuwe manier van werken gaat uitrollen, is nog niet duidelijk.

Meer restaurants laten aansluiten  

Door te werken met de bezorgers van de restaurants zelf, hopen de bezorgdiensten dat meer restaurants zich bij hen zullen aansluiten. Zo wil Deliveroo komend jaar hun aantal aangesloten restaurants uitbreiden van 1500 naar 2250 restaurants. De nieuwe dienst moet dus zorgen voor een ambitieuze groei van maar liefst 50%.

maaltijdbezorgdienstenDeliveroo wil met Marketplace+ tot wel 50% meer restaurants aantrekken

Volgens Deliveroo gaan ook de restaurants die op dit moment al zijn aangesloten bij de dienst profiteren van de nieuwe manier van werken. De verwachting is namelijk dat als meer restaurants zich aansluiten bij Deliveroo, meer mensen via de app of website van Deliveroo hun eten gaan bestellen. Hetzelfde geldt uiteraard voor UberEats.

Gebruik maken van bezorgdiensten

Met behulp van bezorgdiensten als Deliveroo, Thuisbezorgd en UberEats is de bezorgmaaltijd al lang niet meer gelimiteerd tot een pizza of hamburger. Zelfs biefstukken, veganistische salades en zalmfilet worden tegenwoordig gewoon aan huis bezorgd. Het is dan ook niet zo vreemd dat steeds meer mensen hun lunch of diner online bestellen.

Als u de gerechten uit uw restaurant ook online wilt aanbieden en thuis wilt laten bezorgen, is het verstandig om gebruik te maken van een bezorgdienst of platform. Zo kunnen klanten u makkelijker vinden. De bezorgsoftware van CashDesk maakt een slimme koppeling met Thuisbezorgd, Deliveroo en Hungry. Alle bestellingen die u via deze platformen binnenkrijgt, verschijnen direct in uw kassasysteem. Zo kunt u meer bestellingen verwerken zonder het overzicht te verliezen.

Wilt u ook gebruik maken van deze handige koppeling? Kijk dan op onze website om te zien wat de kassasystemen van CashDesk voor uw restaurant kunnen betekenen. Ook kunt u contact met ons opnemen, dan nemen we graag de opties met u door.

Weten wat we voor uw restaurant kunnen betekenen?