Laat je omzet stijgen met deze tips!

Volgens een onderzoek van ABN Amro bestellen vooral mannen en jongeren eten om te laten bezorgen. Zij hebben vaak geen zin om te koken of zijn op zoek zijn naar een specifieke maaltijd. ABN Amro concludeert ook dat 63 procent van de maaltijden online wordt besteld.

Verleid de klant

Door te weten wat de voorkeuren van je klanten zijn, kan je als restauranthouder meer uit je restaurant halen. De belangrijkste uitdaging is ervoor te zorgen dat je je klant verleidt, zodat deze vaker terug komt. Uit onderzoek blijkt dat vooral “lekkere” maaltijden met een goede prijs/kwaliteitsverhouding belangrijke factoren zijn waardoor de klant eerder terug zal komen. Vaak is de klant ook bereid meer te betalen, als de bezorgtijd korter wordt. Ook upselling zorgt voor hogere omzet.

Speel in op de behoeften van de klant

Klanten laten zich graag verleiden met korting. Een manier om dit te geven is door het ver vooruit te bestellen te belonen met een korting. Dit heeft voor jou als restauranthouder een aantal voordelen. Zo helpt het je proces van inkoop, bereiding en bezorging.

Enkele voordelen:

  • Minder verspilling doordat de inkoop beter afgestemd is op de verkoop
  • De keuken kan zich optimaal voorbereiden en inzetten
  • Bezorgingmedewerkers kunnen beter worden gepland en ritten beter ingedeeld

Focus

Uit het onderzoek is gebleken dat bij de meeste restaurants de focus vooral op gezinnen is gericht als belangrijkste doelgroep. Vaak worden door gezinnen meerdere gerechten besteld. Als restaurant kan je hier prima op inspelen door bijvoorbeeld een mini menu samen te stellen, speciaal gericht op kinderen, met een kleinigheidje erbij.

Upselling

Door middel van actieve upselling kan je zorgen voor een hogere omzet. Dit kun je bijvoorbeeld doen door bij het aannemen van orders actief te vragen of de klant daar iets te drinken bij wil, of wat voor (extra) sausjes de klant bij zijn gerecht wil ontvangen. Ons CashDesk systeem en websites hebben een aantal manieren om upselling te bevorderen.

Ook inzicht in je restaurant en makkelijker werken?

CashDesk heeft een aantal mogelijkheden om nog beter inzicht te krijgen in je restaurant en je klanten. Zo is het mogelijk om bijvoorbeeld rapporten uit te draaien die vertellen welke producten goed of juist slecht lopen, uit welke gebieden je klanten komen of dat ze het liever komen afhalen in plaats van laten bezorgen. Bezorg je veel bij bedrijven? Geen enkel probleem! Factureren naar het bedrijf is ook mogelijk binnen het systeem van CashDesk. Meer informatie: Bel naar: 020 – 820 21 96 of stuur een e-mail naar: info@cashdesk.nl

Lees in ons volgende artikel hoe je klanten kunt verleiden met een spaarsysteem!

Weten wat we voor uw restaurant kunnen betekenen?